Město Polička

obrázek

Cyklistika

Cyklostezky v Poličce

• Cyklostezka do Modřece - v místě původní železniční vlečky,  je dlouhá 2838 m a široká 2,5 m.
  • Cyklostezka z Poličky do Bořin - dlouhá 2201 m a 2,5 m široká.

Cyklobusy Českomoravským pomezím nově už od 1. června!

I letos bude územím turistické oblasti Českomoravské pomezí projíždět několik cyklobusů, které vás přiblíží k mnoha atraktivitám tohoto regionu i na řadu oblíbených míst vokolí. Velkou novinkou je sjednocení a výrazné prodloužení období, kdy budou všechny cyklobusové linky vprovozu. Nově vyjedou turistické autobusy už vsobotu 1. června a svůj provoz ukončí až vneděli 29. září. Cyklisté i pěší turisté tak budou moci využít služeb všech cyklobusů nejen o letních prázdninách, ale také po celý červen a září.

Jízdní řády jsou k dispozici již nyní na http://www.ceskomoravskepomezi.cz/cyklobusy/

Tipy na výlety:

Přes Baldu na hrad Svojanov - Celodenní výlet na kole

Náročnost trasy: vhodné pro celou rodinu, část trasy je značena cykloturistickými značkami, vede po silnicích 3. třídy a zpevněných cestách
Délka trasy: 41 km
Výchozí bod: Polička
Zajímavosti na trase: Balda, Bystré, hrad Svojanov
Místa občerstvení: Jedlová, Bystré, Hamry, hrad Svojanov, Stašov, Pomezí

Z Poličky vyjeďte z náměstí po značené cyklotrase č. 4019, ulicí Družstvení, k Troubným rybníkům a dále až na Baldu - bývalé lesní lázně ze 17. stol., nyní zachován pouze pramen železité vody s kapličkou, pobýval zde i J. Vrchlický. Odtud pojedete lesní silničkou do obce Jedlová, stále po cyklotrase č. 4019 až do Bystrého, kudy v minulosti procházela jedna z větví Trstenické stezky. Nachází se zde barokní radnice, roubené chalupy (Brtounova chaloupka), renesanční zámek - nyní ústav sociální péče pro mládež. Z Bystrého vyjeďte po cyklotrase č. 104 přes Hamry na hrad Svojanov - raně gotický hrad založený Přemyslem Otakarem II. k ochraně zemské stezky, nyní místo tradičních letních akcí - Svojanovská hláska, Loutkářská pouť atd., stálé expozice keramiky J. Kutálka, gotického skla a tepaných reliéfů. Z hradu se vracejte po silnici III. třídy směrem na Hamry. Po necelých 3 km odbočte vpravo a projeďte obcí Stašov až na silnici vedoucí do Pomezí. Tady odbočte vlevo a jeďte přes Pomezí až do Poličky.

Žďárskými vrchy přes Jimramov, Sněžné a Březiny - Celodenní výlet na kole

Náročnost trasy: vhodné pro středně zdatné cyklisty na silničních kolech i rodinu se staršími dětmi, trasa vede po silnicích převážně 3. třídy
Délka trasy: 51 km
Výchozí bod: Polička
Zajímavá místa: Jimramov, Štarkov, údolí Fryšávky, Sněžné, Milovy, Březiny, Drašarova lípa, Pustá Rybná, Borová, Oldřiš
Místa občerstvení: Jimramov, Sněžné, Milovy, Březiny, Pustá Rybná, Borová

Z Poličky se vydejte přes Kamenec, Sádek a Borovnici do Jimramova. V Jimramově se nachází rodný dům spisovatele J. Karafiáta autora Broučků, malebné náměstíčko s klasicistními domy a starou radnicí a renesanční zámek z r. 1586. Silnička vás odtud zavede údolím řeky Fryšávky, přes Nový Jimramov, kolem zříceniny hradu Štarkov (ze 13. stol.) až k silnici vedoucí do Sněžného. Tady odbočíte vpravo a projedete obcí Sněžné (v místě barokní kostel a fara, působiště mnoha malířů). Silnička vás dovede až k Milovskému rybníku, kde se můžete koupáním příjemně osvěžit. Cestou ze Sněžného jsou již vidět kopce, často skalnaté, dosahující výšky více než 800 m n.m. Od rybníka pokračujte směrem na Svratku a po 1 km odbočíte vpravo na Březiny. Podél řeky Svratky projedete Březinami. Na křižovatce za obcí odbočíte vlevo a kolem Drašarovy lípy dojedete do Pusté Rybné. Za stálého stoupání se dostanete na křižovatku pod Luckým vrchem, odbočíte vlevo a sjedete do Borové. Do Poličky se vrátíte přes Oldřiš, Sádek a Kamenec.

Další tipy na cyklovýlety zde: https://www.regionsm.cz/cz/turistika/cykloturistika

Všechny cyklobusy vyjíždí už 1. června a v provozu budou až do 29. září!

Vydejte se s námi na pěší nebo cyklistický výlet Českomoravským pomezím i na další atraktivní místa v okolí! Můžete poznávat krásy historických měst Litomyšl, Moravská Třebová, Svitavy a Vysoké Mýto nebo se vydat do Toulovcových maštalí, na zámek do Nových Hradů, k několika rozhlednám nebo do Žďárských vrchů či na Dolní Moravu.

Cyklobusy jedou každou sobotu a neděli i o státních svátcích.

Na linkách platí jednotný tarif IREDO, který nabízí výrazné slevy dětem a osobám ZTP. Pro cestu cyklobusem je možné využít také zvýhodněné rodinné, síťové a časové jízdenky nebo slevy pro studenty a senoiry.